Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2016

Κίνημα κατά των Διοδίων



Η διαγραφή των προστίμων είναι θέμα κοινωνικό, οδηγούν στην εξαθλίωση

Το Κίνημα κατά των Διοδίων παραχώρησε σήμερα, Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου, συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΜΘ με θέμα τα εξοντωτικά πρόστιμα που επιβάλει η Εγνατία Οδός ΑΕ, σε πολίτες που πέρασαν τα διόδια χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο, συμμετέχοντας στο κίνημα “Δεν Πληρώνω”.
Ο Γιώργος Θεοφάνους, στον οποίο είχε επιβληθεί πρόστιμο 22.000 ευρώ και μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου πρέπει να καταβάλει τα 8.400 ευρώ διαφορετικά κινδυνεύει να χάσει την κινητή και ακίνητη περιουσία του, διότι τα χρήματα αυτά έχουν περάσει στην εφορία του, ανέφερε πως δεν είναι ο μοναδικός. Είπε χαρακτηριστικά πως υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι που είτε φοβούνται να το ανακοινώσουν, είτε προσπαθούν να τα πληρώσουν.
Εξήγησε ακόμη πως αυξήθηκε το ποσό. Πως λειτούργησε το σύστημα και έφτασαν τα χρήματα στις 22.000 ευρώ.
“Πέρα από την προσωπική μου περιπέτεια, είμαι ευχαριστημένος γιατί είμαι η αφορμή να έρθει στο φως μια μεγάλη αδικία. Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε πολλούς ανθρώπους του “Δεν Πληρώνω” πρέπει να λυθεί. Υπάρχουν πολλοί σαν κι εμένα, αλλά δεν θέλουν να βγουν δημόσια.
Τα δικό μου θέμα ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο όταν από την Εγνατία Οδό ΑΕ μου ήρθε πρόστιμο 430 ευρώ. Αν δεν το πλήρωνα γινόταν 8.400 το 20πλάσιο, αν δεν το πλήρωνα γινόταν το 50πλάσιο.
Δεν υπήρχε καμία δυνατότητα συνδιαλαγής με την Εγνατία Οδό. Στα τέλη Ιανουαρίου ήρθε πρόστιμο 22.000 ευρώ από αυτά τα 8.400 πέρασαν στην εφορία και πρέπει να τα πληρώσω ως τις 29 Φεβρουαρίου. Διαφορετικά η εφορία θα προβεί στις νόμιμες διαδικασίες που είναι οι κατασχέσεις.  Ολο αυτό έχει να κάνει με την οικονομική εξαθλίωση. Με την απώλεια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αποφάσισα να μην κλειστώ στο καβούκι μου.
Το ζήτημα με τα διόδια ήταν και ιδεολογικό. Τα διόδια είναι χαράτσια και όπως όλα τα άλλα χαράτσια δεν πρέπει να πληρώνονται. Πρέπει η κυβέρνηση να περάσει σε διαγραφή προστίμων το θέμα είναι κοινωνικό μας οδηγεί στην εξαθλίωση”.
Ο Νίκος Νούλας μέλος της συντονιστικής Επιτροπής του Κινήματος Κατά των Διοδίων ανέφερε πως ο στόχος με το νόμο Βορίδη – Ρέππα ήταν η ποινικοποίηση του κινήματος. Το κίνημα “Δεν Πληρώνω” ήταν εναντίον της είσπραξης διοδίων, της ιδιωτικοποίησης των Εθνικών Δρόμων, ενάντια των πολυεθνικών που λυμαίνονται τη χώρα. “Ο Σουφλιάς είχε παραχωρήσει 5 συμβάσεις σε μεγάλες εθνικές κοινοπραξίες”, είπε χαρακτηριστικά.
Το Κίνημα εναντίον των Διοδίων στηρίζει τους πολίτες που έχουν πρόστιμα, παραμένει ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των εθνικών οδών.
“Οι πολίτες που έχουν προβλήματα με τα διόδια μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί μας. Είναι συλλογικό το πρόβλημα”.
den plirono (1)
Ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Σάββας Κωφίδης που ήταν γνωστός για τις δράσεις του στο κίνημα δεν πληρώνω, ο οποίος είναι μέλος της ομάδας Hasta La victoria siempre ανέφερε πως: “Είμαι άνθρωπος που θέλει να ασχολείται με τα κοινά. Πως δεν θέλω να αφήσω την τύχη της ζωής μου στα χέρια των άλλων. Αποφάσισα να αγωνιστώ με όσους κατηγορούνται και έχουν πρόστιμα. Η κυβέρνηση αυτή είναι καμουφλαρισμένη με σοσιαλιστικές ιδέες, όμως χρησιμοποιεί ωμή βία. Μας γυρίζει στον Μεσαίωνα. Εγώ θέλω να μπρώ να ζω ελεύθερος και να γυρίζω ελεύθερος στη χώρα μου. Αγωνίζομαι για να επιστρέψει η αξιοπρέπεια στην χώρα μας. Ομως, όπως έχω πει ο τίτλος δε θα έπρεπε να είναι “Δεν πληρώνω”… Θα έπρεπε να αλλάξει”.
Ο δικηγόρος Δημήτρης Σιανίδης, μέλος της επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων Πιερίας εξήγησε τους λόγους για τους οποίος δεν μπορούν οι πολίτες να επιβαρυνθούν με την πληρωμή διοδίων. “Είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ από το 2008 ως και σήμερα με το θέμα των διοδίων. Να εξηγήσουμε ποιος πρέπει να είναι ο χαρακτήρας τους. Ο δρόμος είναι κοινωνικό αγαθό; Ο αστικός κώδικας τον δέχεται ως κοινωνικότητα την κοινή χρήση των δρόμων.
Αυτό όμως, που πρέπει να εξηγήσουμε είναι πως εμείς στο κίνημα “Δεν Πληρώνω” δεν ήμασταν οι μπαταχτσήδες ή όπως αλλιώς ήθελαν να μας αποκαλούν, αλλά αρνούμαστε να πληρώσουμε γιατί είναι κοινωνικό αγαθό, ακόμα και όταν οι δρόμοι είναι σε ιδιώτες, δεν αναιρείται ο όρος τους.
Να πούμε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση σε οδηγίας της και συγκεκριμένα στην 38/2006 τονίζει ότι το σύστημα διοδίων διασφαλίζει την άρτια οργάνωση, και κοινωνικό σύστημα είσπραξης διοδίων όταν είναι αποδεκτό από τους χρήστες. Δεν μετακινείται στον καταναλωτή. Ακόμη και η ΕΕ θέτει φραγμούς. Στην ΠΑΘΕ δεν τηρούνται όμως.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ δεν πρέπει να λειτουργεί με σκοπό το κέρδος. Η Νομοθεσία πρέπει να αλλάξει. Δεν μπορεί να μην πληρώνονται τα διόδια και μέσα σε 20 μέρες να είναι το 20πλάσιο και έπειτα το 50πλάσιο και να πηγαίνει στην εφορία όπου έπειτα γίνεται κατάσχεση της περιουσίας, κινητής και ακίνητης.
Με την κρίση που μαστίζει τη χώρα, αυτό πρέπει να αλλάξει. Ολοι οι νόμοι πρέπει να εκδίδονται με βάσει κάποιες αρχές, με βάση το Σύνταγμα. Η υπόθεση Θεοφάνους όπως και υπάρχουν ακόμη εκατοντάδες τέτοιες περιπτώσεις. Μπορεί να γίνει νομοθετική ρύθμιση”.
Μάλιστα την ερχόμενη Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου θα γίνει κινητοποίηση έξω από τα γραφεία της Εθνικής Οδού στον παλαιό δρόμο Θεσσαλονίκης – Θέρμης.
Να σημειώσουμε ακόμη πως στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν μέλη της Λαϊκής Ενότητας και η πρώην βουλευτίνα Δέσποινα Χαραλαμπίδου.
Τα τηλέφωνα που μπορούν οι πολίτες να επικοινωνούν με το Κίνημα εναντίον των Διοδίων είναι 6974.776774, 6977034350

Να σημειωθεί πως Τροπολογία – Προσθήκη που είχε επεξεργαστεί το Τμήμα Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ έπειτα από αίτημα βουλευτών, ειδικά της Βόρειας Ελλάδας, πριν από μήνες (έπειτα από τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015) είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση.
 ΠΗΓΗ:http://newreport.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: